Saturday, August 20, 2011

semua salah cikGU ke??


Sebenarnya dah lama aku nk bercerita kisah ni..tp pendam dulu...kemuncaknya hari Jumaat...bila pelajar aku mula buat hal...

Kisahnya macam ni...

Kelas seterusnya lepas rehat..10.55 hingga 12.05...mcm biasa..aku akn tunggu dorang dalam makmal..

Dipendekkan cerita...pukul 11 x smpai lagi ( dah sedia maklum...lps rehat...ambik masa la nk g makmal...x pe bg masa..dorang baru naik rehat tu..)

Tunggu lagi..kol 11.15 sorg pon x nmpk btg idong....11.25 aku dah mula bengang dah...sbb mmg dh jnji kelas 2 waktu x payah bgtau smua kene turun g makmal....

Aku pon...g ke kelas dorang...msa dalam perjalanan...ada 2 3 org pelajar kelas tu...lari masuk ke kelas sebelah...!! sentap aku ko...nampak sangat tau x nak masuk kelas aku...

Aku pon blah mcm tu je..walaupun aku dgr ada budak klas tu yg lain pangil “ cikgu...cikgu..”..

Aku fikir kembali...aku ni x pndai mengajar ke? Aku x kreatif ke?..ke dorang bosan dengan kelas aku?? Byk benda yg aku pK...mungkin aku kena berubah?? Klau diikutkan..macam2 aku dah buat..sampaikan aku penah pasang movie dlm makmal semata2 nk tarik minat dorang..

Pelajar sekolah vokasional sebenarnya kita mmg x boleh samakan dengan sekolah akademik biasa..mungkin pencapaian mereka di sini tidak seGAH mereka yang berada di MARA atau skolah2 kluster di luar sana..

Sekadar luahan perasaan..

Pssst : korang rasa aku perlu terapi minda ke x??...Jom g Shopping...!!

6 comments:

Siti Arfah said...

Bykkn bersabar ya, mmg mcm2 dugaan sbg cikgu ni. :)

sophietarmizi said...

shopping kejap je terapi nya....mcm tu lah dugaan cikgu....:)

speak on mind said...

Nora..kreatif macam mana pun kita, budak-budak kita tetap cakap "ada aku kesah!!!" tu yang kadang-kadang kurus posa dek "bicara manis menghiris kalbu" yang terhembur keluar dari mulut aku akibat dari sikap budak-budak tu! Sabar je la...

cik maz said...

jadi cikgu cabarannye mmg kuat...sabar jer la..sematkan dalam hati tanggungjawab nak mendidik anak bangsa..buang segala perasaan -, mane yg x nak belajar tu dorg yg rugi..bukan semuanya salah cikgu...

EmpayarUtama said...

tk tau nak komen apa... sabar je lah

nora rashid said...

thanks ye komen korang....mmg lumrah keje kn...