Saturday, September 24, 2011

sekadar renungan

salam...just nak share dengan ibu2 yang masih gigh bF baby masing2...

Maaf sebab kabur...biase la printscreen je... bg yg x nampak...boleh baca yg ni...

just a reminder. if susu tak cukup utk bf baby, bolehkan cmpur fm tp still lebihkan bf. jgn terlalu desak diri nk fully bf smpai nk gila otak. masing2 ada rezqi. ada yg susu byk, n vice versa. ada member saya smpai mental pam susu sbb nak fully bf baby. kasian. smpai tak cukup tdur, trus dpt darah tggi. kadang2 tgk hasil ibu2 dlm KIM ni, boleh buat org yg tak cukup susu jd mental. just my 2 cents.

Sebenarnya...bukan niat saya nk membandingkan susu ibu dengan susu formula (FM)..saya pon seorang ibu yg masih fully bF bby saya yg dah berusia 7++ bulan...

Apa yg saya nk share kat sini...jangan la terlalu taksub sampai memakan diri...betul apa yg puan di atas tu bgtau...jangan sampai ibu “mental” sebab jeles dengan production susu orang lain...rezeki anak telah ditentukan Allah...doa ibu mustajab dan dimakbulkan ALLAH...

2 comments:

izzuddinfz said...

Hmm~~~ Ibu... Ibu... Engkaulah ratu hatiku....

Unknown said...

susu ibu lebih baik untuk anak kita...tapi kalau dah tak cukup nak wat camne lagi kan..terpaksalah campur...kalau sudi nak join sekali ke..:

http://sun3tpini.blogspot.com/2011/09/1st-segmen-santri-komputer-kesayanganku.html