Saturday, October 08, 2011

kena lagik!!!


SALAM...

Entry sakit hati....

Kena saman lagik!!

Benci betul....!! tapi mmg salah aku pon...sapa soh parking luar petak??...

Melayang lagik RM 10..

Tapi...yang aku nk cite kat sini...bukan pasal duit yg melayang tu...tapi sistem nk bayar saman yang buat aku sakit hati...

Bayangkan...nak bayar saman...kalu terus ke kaunter kan senang?.ni tak...kena naik atas tingkat 3 ambik resit dan baru turun balik n bayar kat kaunter...ni ape kes?..

Masa g byr aku bawak member...k.su ( bukan nama sebenar) dan dia volunteer nk g byrkan...

Dialog kak su : berdasarkan penceritaan semula...

k.su : salam ...saya nk byr saman..

kerani 1 : oo...puan kena naik ke tingkat 3 ambik resit dan turun balik bayar kat bawah...

k.su : kenapa? X boleh bayar trus ke?...kalau saya OKU? Saya kena naik jugak lah ye??

Kerani 1 : ??...x terkata ape2..

Kat tingkat atas...

K su : salam...( x cakap banyak trus hulur surat saman tadi..)

Kerani 2 : sekejap ye puan

Selang dlm 10 minit... baru la Kerani tu bagi resit..

Kerani 2: puan bayar kat bawah ye..

Kak su : kenapa x buat kt bawah je? Tau tak..sistem macam ni menyusahkan?!..kena naik turun...

Kalau kat kaunter bawah je kan senang..

Kerani 2 : dulu ada buat sistem macam tu..

k.su : kenapa x teruskan?...akak klau mengandung...mmg langsung x boleh naik tau...

kerani 2 : ye ke?..

k.su : mana borang komplain??...

kerani 2 : nk tanya...puan ni CIKGU ke?..

k su : haah..

ooo...maknanye org yang suka komplen ni cekgu je la ye, mmg aku akui...klu aku...aku pon suka komplain...tapi untuk kebaikan...kalu sistem macam tu...aku percaya la...x lama..!! orang MALAS nk bayar...ubah2 lah....kpada pihak yang terasa...harap2 betulkan la...

pisst : nasib baik masuk dalam blog je..klu dalam paper?..glemer la ko...!!

nora danish

agak2 klu aku ni nora danish...mampu kah aku senyum mcm dia...lps kena saman??..skadar gambar hiasan..

2 comments:

Izzuddin Fauzi said...

Kah.. Kah.. Kah... Nie mesti kes saman dengan MPB nie kan... Hahaha... Mmg cm tu pn kesiulan sistem die..

nora rashid said...

izudin: mmg saman MDB...huh..sistem ntah hape2..