Friday, June 17, 2011

risau ...

post kali ni mmg mnceritakan betapa risaunya aku ( hati seorang ibu...) bila anaknya x mau makan...aku risau btul tgok ank bujang aku...firas...dh nk masuk 5 thun * n tahun dpn aku nk hntar ke tadika...payah sgt2 nk makan...klu korg nak tau...dia x pnh makan nasi since dia kecik...seingat aku...last dia mkn la...msa dia umur 1 thun....

aku nie dh habis ikhtiar nk soh dia mkn....nasi tu dh mmg tolak tepi...so kna la gnti dgn mee @ roti...tu pon payah bbeno nk habis...penah la bbwk jumpe doktor pakar...bomoh pon penah tau!!...tp ttp mcm tu...berat dia pon ckp2 utk bdk baya dia 14 kg...huuu...

skrg mmg dia byk bergantung dgn susu....pnh aku cuba x bagi susu sbb nk soh dia mkn bnda lain...n akhirnya smua bnda pon x nk mkn...even susu pon x nk minum...haihhh...lagi la mama risau abang ooiii...

vitamin?...x yah cakap la...bermacam2 jenis dah try...amway? cosway?..appeton..even vitamin spital pon dah penah try...tp x jln jugak...x tau la mcm mn lg...

aku pling kesian saat dia kne paksa mkn oleh papa dia...nk g jln2 kena mkn dlu..habiskan...klu x...x bleh ikut...msa tu habis la roti sekeping...mna la nk dpt zat lain abang oooi just mkn roti gardenia kosong tu...( fav dia la stakat nie..)

ada cadangan x? cra nk soh dia mkn...tambah selera makan ke?...bg ibu2 yg kt luar sna tu bleh x share?...

No comments: