Wednesday, February 17, 2010

ganu kite..







salam..

hii...

bertemu kembali...just arrived from tganu...journey begin in last saturday 14hb feb until 16 feb 2010....memang xcited nk g...after been working like hell...mmg sgt2 memerlukan aku release..n relax...well hopefully we are not stuck in traffic jammed!!...hilang eruja aku nt...

bertolak kol 9 pg ( hubby kta nk gerak lp subuh..aku mmg percaya....dah dia kta lps subuh...mknanye...sblum zohor...) after 4 hours driving...we are arrived at terengganu...umah ayoh.( pak sedara hubby..) aku x psti alamat dia..yg aku tau...jln ibrahim..kuala tganu...dah sampai...semua penat..igt nk tdo jap...ptg krg nk g cari brg barbeque...

g giant jap...cari la ape yg patut...bli sosej, udang..n umi pesan soh bli gula...survey susu firas..gain plus...tp x jumpe...mcm pelik ckt..ada yg kecik je...so cancel...cx jadi bli...kt rumah dah ciap perap ayam 6 ekor...so mlm ni get ready to go!! pantai batu buruk...seblum g picnic...umi bwk ktorg g masjid kristal...org kta klu x g...x lengkap la g ganu...cantik...location pon cantik...angin kuat....tepi pantai...sempat la 2 jam kat sana...amik gmbr...n dah magrib...nk blik...for this night event...

starting kol 9...smua dah ready kt pantai...best!! angin kuat..sejuk....trus dirikan khemah...utk si baby alya...n yg lain get ready d fire for grilling....huh... x sabarnye nk makan....!!!..smntara hubby bakar ayam...firas n cousin2 dia dh x sabar nk main kat playground...mama le terpaksa tunggu korang main..huuu...x pe la...

kol 11 lebih bru firas nk stop main...penat nk tgu...pujuk2 dia nk g tp pantai...tgok ombak...firas takut..x nk turun dokong...hahaha....malam...ombak tgh besar...nk g main ombak pon x berapa berani....kol 1 pg...semua dah ngntuk...aku pon dah trtdo dalam keta wif firas..sedar2 hubby kejut, jom balik!!...bsok ada planing baik punya!!

second day....picnic lg...kalu ni g kuala berang, air terjun sekayu...lama dah x mndi sungai @ air terjun..kali ni aku nk mandi puas2...about 1 hour sampai...trus cari port yg baek...dah jumpe trus pasang khemah....n breakfast!! x mkn ape pon lg dr td...dah klu mkn kt umah takut lambat...huu...makan sapai kenyang....now...ape lagi...terjun....!! budak2 excited jumpe air...aku pon...mandi sampai puas..firas dah terketar2...tp still nk mndi lg...n lps tu x nk mndi...rupenye...nk berak...huuu...sempat la berak dlm seluar n tgl khazanah dia kt sekayu...hahaha...yg aku kagum...amir..sepupu firas yg sama baya ngn dia...start dr sampai x naik2, mkn minum pon dalam air...sayang nk kuar..hahaha...ketar pon x pe..x kisah...janji amir kata mandi sungai!! hehe.....

ptg dah smpai umah...hubby ajk g tgok drag...kt kompleks sukan...ala....best tu....fav games....huu..memandangkan firas dah nyeyak tdo, x sampai hati plk aku nk tgl dia ngn atok dia...x pe lah...x yah g lah...papa g ngn sepupu2 je la..n aku ape lg...join firas..zzzzz....yg lain2 g sambung shopping....dorg nk g pasar payang...nk bli sutera...nseb baek x ikut..klu x ...sure aku msti beli jgk!!..hehe

No comments: